woensdag 30 april 2014

De Biecht

Gister had ik een brakke, maar prima dag.
Ik heb gewerkt, gekookt, boodschappen gedaan, V. naar en van voetbal gehaald en nog een uurtje aan het werk geweest. Brood smeren voor vandaag, verse bloemen op de vaas zetten en om half elf eieren koken voor vandaag en knakworsten (de verse van Lidl zijn bijna zonder khd!) warm maken, met een boterham voor V, voor mij een paar met mosterd.


Dat voelde al zwak. Eten terwijl je ook naar bed kan gaan. 4 worstjes eten terwijl je wellicht aan 2 ook genoeg had. Zo kan ik nog wel meer redenen verzinnen om het niet te doen, maar ik deed het toch. En ja, we hadden niet eens zoveel avondeten gehad. Maar toch.


Vandaag heb ik late dienst en dat betekent een uur later uit bed. En een uur later thuis, maar vooral een uur langer op bed. Heerlijk! Na het uitbedgaanritueel van V. dat duurt tot kwart voor 6, werd ik om 7 uur wakker en kon ik tot kwart voor 8 liggen dommelen. Heerlijk.


De was ophangen, aankleden, make up, bed opmaken, salade klaar maken.. de tijd vliegt en om 1 minuut voor 9 was ik op het werk, right on time! Even rustig een plakje zelfgebakken brood met rosbief eten en om half tien kwam de bakker. Saucijzenbroodjes brengen voor een jarige. En ja, ik heb er 1 gegeten.


Dus dit is mijn biecht. Hij was heerlijk. Hij was niet khd-arm en hij was zeker weten teveel van het goede (of eigenlijk het slechte). Maar ik heb hem opgegeten. Helemaal. Ik had ook een halve kunnen nemen, maar mijn hebzucht had de overhand. Ik had geeneens echte trek meer, maar wel lekkere trek.


Ik kan er wel weer even tegenaan en verder heb ik niks bij mij behalve khd-arme etenswaren. Ik ga ervoor de rest van de dag. Fuck de koolhydraten en fuck de saucijze..... Wat? Zijn er nog 5 over??? Nee, bedankt, ik hoef niet meer.... Ik zeg het behoorlijk overtuigend, want niemand probeert me over te halen en het enige wat ik denk is; genoeg is genoeg! Klaar. Punt. Uit.


X Gillian

Geen opmerkingen:

Een reactie posten